vineri, 28 octombrie 2011

Mâncăruri de toamnă

Am trei din carţile bunei doamne; una stă pe masuţa din sufragerie, una pe birou şi alta la capătul patului. Le deschid de fiecare dată cu bucurie, nerăbdare, multumire în suflet şi recunoştinţă.
Ȋn prefaţa celor „900 de reţete şi remedii naturale”, dânsa ne învaţă aşa: ”Consumând hrană vie bazată pe fructe, legume şi cereale integrale preparate după bucataria fără foc, dar şi după cea creativă (pentru început), suntem feriţi de cele mai cumplite boli care apar ca urmare a unei alimentaţii defectuase.”
Adevarul e că sănătatea o apreciem doar atunci când o pierdem; ştim cu toţii că e mai uşor să previi decât sa tratezi. Nu spun ca e foarte uşor să manânci hrană vie, e greu la început, dar după cum spune şi buna Mimi de la care învatam cu toţii aşa de plăcut să fim mai buni şi mai cumpătaţi „Orice călătorie începe cu primul pas”.
Reţeta de astăzi e ceva simplu, toţi avem în frigider câteva leguminoase, dacă le radem frumos, le amestecăm, adăugăm puţin ulei, sare şi lămâie, iese o salată delicioasă.

Eu m-am îndrăgostit de aceasta:
- o rădăcină de ţelină dată prin răzătoare
- 3 morcovi potriviţi daţi prin răzătoare
- 2 ardei tăiaţi cuburi, de care aveţi la indemană
- sare, zeamă de lămâie, ulei presat la rece
Se amestecă toate bine şi se lasă cateva ore să se patrundă aromele, se serveste cu mare bucurie. Eu am aşezat-o pe un pat de verdeţuri din gradină – kale, măcriş şi păpădie.




Altă mâncare delicioasă pe care am pregătit-o pentru prânz a fost această farfurie inspirată din reţete din bucataria creativă a bunei doamne Elena Niţă Ibrian.
- dovleac spagheti fiert 20 min la aburi
- năut încolţit
- ardei roşu şi verde din gradină
- dovlecel tăiat cuburi
- o bucaţică de castavete
- sos de usturoi cu roşie



Ȋn ultima vreme m-am plimbat mult afară şi am întâlnit un măcieş; am cules cu mare bucurie fructe, o parte le-am congelat şi altele s-au uscat foarte bine în casă întinse pe o tavă de lemn.

Am cules şi bobiţe negre şi delicioase de soc, din care mănânc dimineaţa câte două linguri, sunt extraordinar de puternice, puteti citi aici mai multe.

Vă îmbraţisez cu drag,
Mia

8 comentarii:

  1. prima o fac la 2-3 zile , imi place tare mult !

    RăspundețiȘtergere
  2. Fotografiile sunt mai grozave ca niciodata, mi-ai facut o pofta nemaipomenita, noroc ca am ingredientele necesare in casa si in jurul casei.....

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Coco,
    bucuroase de vizita! Daca mancam salate minunate neaparat suntem pe drumul cel bun. Eu am mai incercat salata aceasta prima cu bulb de fenicul in loc de telina, este deasemenea foarte parfumata si gustoasa. Vreau sa o fac si cu pastrarnac despre care buna doamna spune ca este gin-sengul romanesc.
    Te imbratisez,
    Mia

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Luciana,
    sa stii ca este delicios. Am gasit la o livada otet de mere cat se poate de natural, si pun si un pic de otet, ii da un gust deosebit.
    Te imbratisez,
    Mia

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga mea Mimi,
    ma bucur ca iti place ce vezi, si fotografiile le-am facut pe balcon, m-am gandit ca e mai bine asa cu lumina naturala.
    Esti tare buna cu noi.
    Te imbratisez

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata si suna atat de bine! Sigur o sa incerc si eu salatele. Daca imi permiti o mica sugestie, incearca sa pui dovleacul crud. Eu am facut saptamana trecuta un tort de dovlewac si este foarte gustos crud. Si inca ceva: unde gasesti kale?

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna Irena,
    ma bucur tare mult ca iti plac, buna idee sa incerc dovleacul crud, trebuie sa fie bun. Multumesc pentru sugestie.
    Eu am luat seminte de kale de la Ligia, si am plantat in gradina, cresc foarte bine si am frunze verzi de primavara pana toamna tarziu.
    In Bucursti am citit pe diverse situri ca lumea ia de la firma BioDumbrava
    http://www.biodumbrava.ro/index.php
    O sa incerc sa plantez si in casa pentru iarna asta sa vedem cum se comporta, te tin la curent.
    Te imbratisez,

    RăspundețiȘtergere